Reducing the toxicity of diesel engines through the use of liquefied petroleum gas (LPG)

Authors

  • Guillermo Lira Cacho Facultad de Ingeniería Mecánica, Universidad Nacional de Ingeniería. Lima, Perú.
  • Nicolai N. Patrakhaltsev Facultad de Ingeniería Mecánica, Universidad Nacional de Ingeniería. Lima, Perú.
  • Jorge Ponce Galiano Facultad de Ingeniería Mecánica, Universidad Nacional de Ingeniería. Lima, Perú.

DOI:

https://doi.org/10.21754/tecnia.v9i2.315

Abstract

A new method of supplying liquid petroleum gas (LPG) in diesel engines with internal formation of air-fuel mixture to decrease the smoke and toxicity of exhaust gases is proposed. To make the comparison of toxicity in different engines, the conventional sum toxicity of total emissions is used. This last takes into account the degree of toxicity of each component of the exhaust gases. The tests let us determine that the sum toxicity of the diesel engines with the LPG supply system is less than in the cases of conventional diesel-gal engines (with external formation of the air-fuel mixture) and in diesel engines, in the ratio 0,75/0,9/1,0, respectively.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] Bella, G., Valderrama, A., Defranco, G., Nuevas aplicaciones del gas en los motores de combustión interna, Editorial UNI, Lima, 1996.

[2] Bespametnov, G.P., Concentraciones límites permisibles de sustancias químicas en el medio ambiente, "Química", N°4, Moscú, 1985.

[3] Dalganov, K.E., Verbovski, V.C., Investigación sobre la economía de combustible y la toxicidad de los gases de escape del motor diesel-gas, Revista "Construcción de Motores", N°8, pp 6-9, Moscú, 1991.

[4] Ignatovich I.B., Kuteniov, V.F., Generalidades de la teoría de la evaluación de la toxicidad del automóvil, "Industria Automovilística", N°7, pp. C 1-3, Moscú, 1979.

[5] Lira Cacho, J.G., Mejoramiento de las cualidades económicas y ecológicas de los motores Diesel automotrices en el Perú mediante la adición de GLP al petróleo diesel, Moscú, 1992.

[6] Lira Cacho, J.G., Lastra Espinoza, L.A., El empleo de GLP en los motores diesel, X CONIMERA, memorias, Lima, 1991.

[7] Patrakhaltsev, N.N., Equipos para efectuar el proceso gaso-diesel, "Industria Automovilística", N°2, Moscú, 1998.

Published

2018-09-12

How to Cite

[1]
G. Lira Cacho, N. N. Patrakhaltsev, and J. Ponce Galiano, “Reducing the toxicity of diesel engines through the use of liquefied petroleum gas (LPG)”, TEC, vol. 9, no. 2, pp. 3–10, Sep. 2018.

Issue

Section

Articles