Society and University
DOI:
https://doi.org/10.21754/iecos.v15i0.1218Keywords:
Social representations, society, universityAbstract
We analyzed the social representations constructed by the students of the School of Economic Engineering of the National University of Engineering about their university experience in the context of Peruvian society, we explored the ways of thinking, feeling and attitudes that these students assume about various aspects that involve the society/university relationship.
Downloads
References
Asamblea Nacional de Rectores. (2014). Tips de Universidades 2013. Sub-dirección de Estadística.
Consultora Macroconsult. (2011). Estudio sobre los ingresos de los hogares en el Perú. http://www.diariolaprimeraperu.com/online/especial/ingresos-de-86-de-hogares-no-cubren-la-canasta-basica-familiar_87038.html
Durkheim, E. (1968). Las formas elementales de la vida religiosa. Parte III. Editorial Schapire.
Fresan, M., Vera, Y., & Romo, A. (2000). Evaluación del desempeño del personal académico. Análisis y propuesta de metodología básica. ANUIES. http://www.angelfire.com/ak5/eduardobustos_1/lectura14.pdf
Ibáñez, T. (1994). Representaciones sociales. Teoría y método. En Psicología social construccionista (pp. 153-216). Universidad de Guadalajara.
IPSOS. (2014). Perspectivas electorales y preocupaciones ciudadanas. En Opinión Data. Resumen de encuestas a la opinión pública. http://www.ipsos-apoyo.com.pe/sites/default/files/opinion_data/OD%20abril_VFF.pdf
Jabo, R., Urquiaga, R., & Yábar, D. (2014). Encuesta a estudiantes de la Escuela Profesional de Ingeniería Económica. Proyecto: Sociedad/Universidad: representaciones sociales de los/las estudiantes de la Escuela de Ingeniería Económica, UN. IECOS-FIECS-UNI.
Shulman, L. S. (1989). Paradigmas y programas de investigación en el estudio de la enseñanza: una perspectiva contemporánea. En M. C. Wittrock (Ed.), La investigación en la enseñanza: Enfoques, teorías y métodos (pp. 9-91). Paidos.
Torres, A. (2013). El tamaño de la clase media peruana. http://blogs.semanaeconomica.com/blogs/percepciones-y-realidades/posts/el-tamano-de-la-clase-media-peruana
UNESCO. (1995). Política para el cambio y el desarrollo de la educación superior. En Diagnóstico de la Universidad Peruana: Razones para una nueva reforma universitaria. Comisión N.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Edith Aranda Dioses
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
CC BY 4.0 DEED Attribution 4.0 International