Culture and identities in the city
DOI:
https://doi.org/10.21754/iecos.v1i0.1111Keywords:
culture, identity, cityAbstract
This article deals with the cultural dimension and the construction of identities in the city, taking into account the material, symbolic and communication referents that have transformed the forms of sociality, giving rise to a process of sociocultural fragmentation in the urban setting.
Downloads
References
Castells, M. (1983). La ciudad y las masas. Sociología de los movimientos sociales. Alianza Edit.
Consultoria Apoyo Opinión y Mercado. (2004). Estudio sobre Lima Metropolitano. Diario del Comercio
García, C. N. (1989). Culturas hibridas. “Las identidades como espectáculos multimedia” en consumidores y ciudadanos. Grijalbo.
Goffman, E. (1994). La presentación de la persona en la vida cotidiana. Amorroortu Edit.
Landi, O. (1984). Crisis y lenguaje políticos. CEDES.
Martín-Barvero, J. (1990). De los medios a las mediaciones. Comunicación, cultural y hegemonía. G. Gili.
Wienner, N. (1969). Cibernética y sociedad. Sudamericana.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2005 Edith Aranda Dioses
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
CC BY 4.0 DEED Attribution 4.0 International