Culture and identities in the city

Authors

  • Edith Aranda Dioses National University of Engineering, Lima, Peru

DOI:

https://doi.org/10.21754/iecos.v1i0.1111

Keywords:

culture, identity, city

Abstract

This article deals with the cultural dimension and the construction of identities in the city, taking into account the material, symbolic and communication referents that have transformed the forms of sociality, giving rise to a process of sociocultural fragmentation in the urban setting.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Castells, M. (1983). La ciudad y las masas. Sociología de los movimientos sociales. Alianza Edit.

Consultoria Apoyo Opinión y Mercado. (2004). Estudio sobre Lima Metropolitano. Diario del Comercio

García, C. N. (1989). Culturas hibridas. “Las identidades como espectáculos multimedia” en consumidores y ciudadanos. Grijalbo.

Goffman, E. (1994). La presentación de la persona en la vida cotidiana. Amorroortu Edit.

Landi, O. (1984). Crisis y lenguaje políticos. CEDES.

Martín-Barvero, J. (1990). De los medios a las mediaciones. Comunicación, cultural y hegemonía. G. Gili.

Wienner, N. (1969). Cibernética y sociedad. Sudamericana.

Published

2005-07-01

How to Cite

Aranda Dioses, E. (2005). Culture and identities in the city. Revista IECOS, 1(1), 23–29. https://doi.org/10.21754/iecos.v1i0.1111

Issue

Section

Research Articles