Knowledge Management in the implementation of virtual classrooms: FIIS UNI Case
DOI:
https://doi.org/10.21754/tecnia.v18i1.365Keywords:
Virtual education, Measurement of human capitalAbstract
It is an investigation which explores the value of human capital, productivity of teaching that generates digital content and is quasi-experimental when you look at the results of the implementation of a virtual classroom. Knowledge management in contexts where conducive interaction revolves around issues related to virtual education, where it is possible to observe the transformation of data into knowledge and the proper use of information and communication technology.
Downloads
References
[1] Aguado, D., Arranz, V., "Desarrollo de competencias mediante blended learning: un anaisis descriptivo". Disponible en campus-eoi. Org.
[2] Brooking, A., "Capital intelectual". Paidos Empresa, 1997. Op cit. pp 177.
[3] Carman, J., Director, "Product Development. Knowledge Net", october 2002.
[4] Carballo R., “Innovación y gestión de conocimiento". España: Díaz de Santos, 2006.
[5] Flórez Ochoa, R, "Pedagogia del conocimiento". Segunda edición Bogotá: McGraw Hill Interamericana, 2005,
[6] Gestión, Año 16 Número 4683. Lima: 06 de marzo 2006.
[7] Gonzales, S., Mauricio, D., "Blended Learning aplicado a la enseñanza de la Educación Superior. UIGV En X CONGRESO Nacional de Ingenieria industrial y Sistemas, realizado en Arequipa. diciembre 2005.
[8] Iñigo, Babot., "El Caso del Rector Sordo". www.clearningamericalatina.com/radiografias/rad 0.php
[9] Fitz, J., end "El ROI (rendimiento de la inversión) del Capital humano: Cómo medir el valor económico del rendimiento del personal". Barcelona: Deusto. 2003. pp 25.
[10] Kholer, T., "Dando sentido a la multimedia educativa: algunas perspectivas para los entornos virtuales de aprendizaje". pp 179 (ii).
[11] Krogh Geprg, V., Kazuo, I., Nonaka I., Facilitar la creación de conocimiento". México: Oxford, 2001.
[12] Sullivan, P., "Rentabilizarel Capital intelectual". Barcelona: Paidós empresa. 200
[13] Owen, M., Barjas, M., Kikis, K., "La implementación de entornos virtuales de aprendizaje y los dilemas institucionales". En: Baraja,M. La tecnología educativa en la enseñanza superior: Entornos visuales de aprendizaje. Madrid: Mc. Graw Hill,2003.(i)
[14] Huamaní, G., "Liderazgo y productividad desde la perspectiva de gestión de conocimiento y dirección estratégica".
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 TECNIA
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.