Peruvian business activity in the globalization process
DOI:
https://doi.org/10.21754/iecos.v6i0.1163Keywords:
World Globalization, Business organization, Competitive products, Competitive industry strategy, International marketAbstract
The current process of world globalization, with its profound and intensive changes, has created in different societies the need to prepare strategically, emphasizing their actions in the training of human resources, corporate business organization and technological innovation, in such a way that so that it can compete with manufactured products that will be exported, with efficiency, high productivity and quality.
Downloads
References
Amartya, S. (1998). Teorías del desarrollo a principios del siglo XXI. En El desarrollo económico y social en los umbrales del siglo XXI. Washington, Banco Interamericano de Desarrollo.
Aranaga Manrique, D. (1990). Reestructuración y reconversión industrial: Nueva estrategia para el desarrollo nacional. Lima, Editorial San Marcos.
Aranaga Manrique, D. (2003). El trabajador peruano: problemas y soluciones. Lima, Universidad Nacional de Ingeniería.
Aranaga Manrique, D. (2005). Modelo para la industrialización peruana en un mundo competitivo. En Revista IECOS (Vol. 1, Nº 1). Facultad de Ingeniería Económica y Ciencias Sociales de la Universidad Nacional de Ingeniería.
Aranaga Manrique, D. (en edición). La industrialización competitiva: una nueva estrategia para afrontar el proceso de globalización mundial.
Cornejo Ramírez, E. (2002). Comercio internacional, hacia una gestión competitiva (3ª ed.). Lima, Editorial San Marcos.
De Rivero, O. (2001). El mito del desarrollo. Los países inviables en el siglo XXI (2ª ed.). Lima, Fondo de Cultura Económica.
Essar, K., & Hillebrand, W. (1996). Competitividad sistémica: nuevo desafío para las empresas y políticas. CEPAL, p. 39.
Fairlie Reynoso, A. (2003). Competitividad e integración: las pymes industriales exportadoras del Perú. Lima, Pontificia Universidad Católica del Perú.
García Pérez, A. (2003). Modernidad y política en el siglo XXI. Globalización con justicia social. Lima, Editorial Matices.
Macario, C. (1995). Competitividad de las empresas latinoamericanas: comportamiento empresarial y políticas de promoción de exportaciones (Documento de Trabajo N° 38). CEPAL.
Romo Murillo, D. (2005). Sobre el concepto de competitividad. En Comercio Exterior (Vol. 55, Nº 3, pp. 200-214). México.
Stiglitz, J. E. (2002). El malestar en la globalización. Madrid, Santillana.
Torres, J. (2002). Potencialidades y eslabonamiento de la industria peruana. En El sector industrial peruano en el marco del contexto internacional. Lima, Fundación Ebert.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 David Aranaga Manrique
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
CC BY 4.0 DEED Attribution 4.0 International