Academic Leadership and Vocational Training at the Public University
DOI:
https://doi.org/10.21754/iecos.v2i0.1129Keywords:
Leadership, Professional, UniversityAbstract
The function of academic leadership, which implies research and preparation of the future intellectual elite connected to a broad vision of national development, and on the other hand, the function of training professionals for a specific market, taking into account its changing demands, are examined in this article, within the framework of a projected new public administration in Peru and Latin America.
Downloads
References
Albrecht, D. & Ziderman, A. (1992). Funding Mechanisms for Higher Education: Financing tor Stabílity, Efficiency and Responsiveness. Discussion Paper. The World Bank.
Bañón, M. R. (1996). Los enfoques para el estudio de la Administración Pública Alianza Editorial S.A. Madrid.
Bjur, W. E. (1997). La Readministración en acción: Ejecución de cambios orientados al éxito. En La Nueva Administración Pública. Alianza Universidad Textos- Madrid.
Brunner, J. (1990). Educación superior en América Latina: Cambios y desafíos. Santiago: Fondo de Cultura Económica.
Evaluación y financiamiento de la educación superior en América Latina. (1993). Bases para un nuevo contrato. En Courard, ed.: 45-86.
La educación superior y el estado en Latinoamérica. (1995). Desafíos privados al dominio público. México: FLACSO-Porrua-UNAM).
La calidad en las universidades latinoamericanas. (1996). Vino viejo en odres nuevos. En eds. S. Malo y M. Morley. 135-167.
Malo, S. & Morley, S. (1996). La educación superior en Latinoamérica: Testimonios de un Sem;nario de Rectores. Washington, D.C.: Banco Interamericano de Desarrollo.
Mayorg, R. (1997). Cerrando la Brecha. Documento de, trabajo. Banco Interamericano de Desarrollo.
Schiefelbein, E. (1996). El financiamiento de la educación superior en América Latina. En S. Malo y S. Morley, eds.: 89-124.
Tamayo, S. M. (1997). El análisis de la Políticas Públicas. En La nueva Administración Pública. Alianza Universidad Textos. Madrid.
Villoria, M. (1997). Modernización administrativa y gobierno post-burocrático. Ed. Alianza Universidad. Madrid.
Winkler, D. (1990). Higher Education in Latin America. Issues of Efficiency and Equity. Discussion Paper.-The World Bank.
World Bank. (1994). Higher Education: The Lessons of Experience. Washington, D.C.: The World Bank.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2006 Sergio Cuentas Vargas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
CC BY 4.0 DEED Attribution 4.0 International