Domestic electronic ignition on spark ignition engines

Authors

  • Andrés Valderrama Romero Facultad de Ingeniería Mecánica, Universidad Nacional de Ingeniería. Lima, Perú
  • Adler Chirinos Porras Facultad de Ingeniería Mecánica, Universidad Nacional de Ingeniería. Lima, Perú

DOI:

https://doi.org/10.21754/tecnia.v9i1.407

Abstract

The modification of the conventional ignition system by ruptor is presented, adapted and built from the Bosch and Delco Remy inductive ignition systems; obtaining the electronic ignition system. Experimental tests were carried out on the four-cylinder Ford engine located at the National University of Engineering, working in idle and load variation regimes, obtaining an increase in power, a decrease in fuel consumption and a decrease in toxic emissions.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] Jovaj, M. S.: Motores de automóvil, Editorial MIR, Moscú 1982.
[2] De Castro, M.: La Electrónica en el Automóvil; Editorial CEAC., Barcelona, 1988.
[3] Watson, B.; Manual de Fuel Inyection Ford Volumenes 1 y 2, Editoral Prentice-Hall Hispano América, S.A, México, 1991.
[4] Morosov S. y otros; Soluciones de los problemas de desarrollo de los motores de combustión interna - UNI, Lima - Perú, 1988.
[5] Crouse, W.; Equipo eléctrico y electrónico del automóvil Editorial Marcombo, México 1991.
[6] Obert, E.; Motores de combustión interna: Editorial Continental, S.A, México, 1992.
[7] Bosch; Manual de la técnica del automóvil; Editorial Reverte, Barcelona- España 1992.

Published

1998-06-01

How to Cite

[1]
A. Valderrama Romero and A. Chirinos Porras, “Domestic electronic ignition on spark ignition engines”, TECNIA, vol. 9, no. 1, pp. 23–27, Jun. 1998.

Issue

Section

Articles