Diagnostic for the execution of research projects and its relation with improvement of learning the subject of Electrical Machines in students of the Faculty of Electrical and Electronic Engineering of the National University of Engineering in the academi
DOI:
https://doi.org/10.21754/tecnia.v27i1.124Keywords:
Diagnostic for the Execution of Research Projects., Improvement of Learning, Guided Investigation Projects, Innovation Investigation Projects, Patents, Regulation of Organization and Functions, Good Professional Education, Teaching ‐ Learning ProcessAbstract
This research has a main goal to show that the Diagnostic for the execution of research projects is related with improvement of learning the subject of Electrical Machines in students of the Faculty of Electrical and Electronics Engineering of the National University of Engineering in the academic year 2016; sustained in note records of the students from the investigators members. Research is important, because applying educational strategies like the execution of guided Investigation, Projects and the execution of innovation Projects that contributes patenting, with participation of students and advisors and its regulation or order, and through the development of a Regulation of Organization and Functions; contributes in the best possible manner at the good professional education of the Faculty of Electrical and Electronic Engineering of the National University of Engineering. This research proves that it is necessary and important to put into practice the educational strategies mentioned above to improve teaching ‐ learning process quality of the subject of Electrical Machines, as well as improve the job training of the mentioned faculty´s students.
Downloads
References
[1] Álvarez, P.(2002). La función tutorial en la Universidad. España: Editorial EOS.
[2] Asamblea Nacional de Rectores. (2002). Propuesta de Acreditación de Programas de Postgrado. Perú.
[3] Castilla La Rosca, E. (2002). Principales Métodos y Técnicas Educativas. Lima, Perú: Editorial San Marcos. Catálogo de Antegrado FIEE-UNI. (1996). Lima, Perú.
[4] Champy, J. (2000). Reingeniería en la Gerencia. Bogotá, Colombia: Editorial Norma.
[5] Cornejo, Estuardo. (2002) ¿Qué es la Universidad?1ra Edición; Lima, Editorial Universidad Tecnológica del Perú; Tomos I y II.
[6] Delors, J. (2000). La Educación encierra un Tesoro. México. Editorial UNESCO.
[7] Farro, F (2008). Evaluación y Acreditación para Universidades de Calidad, Lima, Perú: Maestría UAP.
[8] Gadea, C. (2007). Herramientas de Tecnología para docentes Universitarios. Lima, Perú.
[9] Galloway, D. (2002) Mejora continua de procesos. España.
[10] Goleman, D. (2002) La inteligencia Emocional. Buenos Aires, Argentina.
[11] Gutierrez Paucar, A (2002) Teoría y Análisis de Máquinas Eléctricas. 1era Edición, Lima Perú. Editorial Hozlo.
[12] Hernandez, R.; Fernandez, C.; Baptista P. (2013). Metodología de la Investigación. 5ta edición México. Editorial Mc Graw Hill Interamericana.
[13] Hidalgo, M. (2004). Gestión Pedagógica. 1ra Edición, Lima, Perú. Editorial INADEP.
[14] Hidalgo, M. (2007). Metodología de Enseñanza-Aprendizaje. Lima, Perú. Editorial INADEP.
[15] INDECOPI (2010). MANUAL PARA LA FORMACIÓN DE EXAMINADORES DE PATENTES EN EL PERÚ, Lima, Perú.
[16] Kotler, P. (1999) El Marketing según Kotler. Argentina: Editorial Paidós SAICF.
[17] Lazo, J. (2006). Pedagogía Universitaria. Lima, Perú. Editorial Universidad Alas Peruanas.
[18] Nulle, L. (2007) Manual de Laboratorio Computarizado de Máquinas Eléctricas. Hausanchrift, Alemania.
[19] Nulle, L. (2007). Selección de programas de ensayo. Hausanchrift, Alemania.
[20] Nulle, L. (2007). Sistema Mecatrónico Industrial. Hausanchrift, Alemania.
[21] Manual Interno de Organización y Funciones del Laboratorio de Ciencias e Ingeniería de la FIEE-UNI. (2007). Lima, Perú.
[22] McMillan, J, Schumacher, S. Investigación Educativa (2012). Madrid, España. Editorial PEARSON ORBEGOSO, Enrique (1988). Qué y cómo investigar en pedagogía y Ciencias de la Educación. Lima, Perú.
[23] Pino, R. (2007) Metodología de investigación. Editorial Lima, San Marcos, E.I.R.L.
[24] Pérez, R (2011). Epistemología, Breve visión dialéctica. Lima, Perú Editorial Universitaria Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle.
[25] Ramos, Y. (2002). Tesis Científica. Lima, Perú. P.U.C.P.
[26] Ries, A., Trout, J. (1993). Las 22 Leyes Inmutables del Marketing. McGraw Hill Interamericana.
[27] Rodríguez, W. (2011). Guía de Investigación Científica. Lima, Perú. Editorial: UCH.
[28] Sueiro, C. (2007). Diseño de un Módulo de Laboratorio para realizar ensayos de control automático en una turbina Pelton. Lima, Perú: Tesis de grado.
[29] Spiegel, M. (1985). Estadística. México: McGraw Hill.
[30] Ulloa, J. (2007). Enfoque de CRM para el proceso de mejora de la Calidad Universitaria. Huancayo, Perú.
[31] Unitr@in System, (2007). Máquinas Eléctricas. Lima, Perú.
[32] Ulloa, J. (2007). Enfoque de CRM para el proceso de mejora de la calidad Universitaria. Huancayo, Perú.
[33] Zevallos, M. (2007). Las Lecciones de DON MANUEL. Lima, Perú. Universidad Alas Peruana.
[34] Asamblea Nacional de Rectores (2002). Propuesta de Acreditación de Programas de Postgrado. Perú.
[35] Diario Oficial El Peruano. (2006) Ley del Sistema Nacional de Evaluación Acreditación y Certificación de calidad Educativo. Lima, Perú.
[36] Diario Oficial El Peruano (1993). Ley Universitaria 23733. Lima, Perú.
[37] http://biblioteca.universia.net/ficha.do2¿d=19327
[38] http://biblioteca.universia.net/html.bura/ficha/params/id/228235.html
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 TECNIA
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.