Footprint of a new formation in the conservation of the heritage forged in University of Piura
DOI:
https://doi.org/10.21754/devenir.v8i16.1061Keywords:
University education, heritage conservation, PiuraAbstract
This article will examine the panorama of teaching the Heritage Conservation subject at the University of Piura (UDEP). We will present a compilation and analysis of the evolution, methodology, and results of the subject over time through experiences of the student’s work and testimonies who have taken the subject in different periods. The purpose is to increase interest in the implementation and reinforcement of related courses in university, which do not limit the exploration of students, and encourage a future job in the conservation of heritage in Peru.
Downloads
References
Apablaza, F. (2019). La educación superior y el patrimonio cultural. Scientia, 20(20). https://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/2223
Argandoña, M. R. G., & Escalante, M. R. (2014). Análisis de la conservación de las casonas coloniales en el Centro Histórico de Lima-2014/Analysis of the conservation of the colonial mansionsin the Historic Center of Lima-2014. LOGOS, 4(2). http://revistas.uap.edu.pe/ojs/index.php/LOGOS/article/view/609/494
Alvarado, K. (2013, 5 de julio). Nuestra identidad está en peligro. Universidad de Piura. https://www.udep.edu.pe/hoy/2013/07/nuestra-identidad-esta-en-peligro/
Comisión Permanente del Congreso de la República. (2006). Ley N° 28296. Ley del Patrimonio Cultural de la Nación. http://www.congreso.gob.pe/Docs/comisiones2017/Comision_de_Cultura_y_Patrimonio/files/ley-28296-ley-general-patrimonio-cultural-nacion.pdf
Ministerio de Cultura del Perú. (2011). Atlas de Infraestructura y Patrimonio Cultural de las Américas: Perú. http://www.infoartes.pe/wp-content/uploads/2011/12/atlas_pe.pdf
De Hipona, A. (s.f.). Nadie ama lo desconocido. En A. De Hipona, La Trinidad (libro X, capítulo II). Recuperado el 22 de septiembre de 2020 de https://www.augustinus.it/spagnolo/trinita/trinita_10.htm
Mamani, R. (2018). Patrimonio Cultural. Perú | Enciclopedia Jurídica Online. https://peru.leyderecho.org/patrimonio-cultural/
Ministerio de Cultura, & Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura [Unesco]. (2015). 22 Indicadores de la Cultura para el Desarrollo en Perú. Resumen analítico Perú. http://www.infoartes.pe/wp-content/uploads/2014/12/libro-22-Indicadores-de-Cultura-para-el-Desarrollo2.pdf
Danielmc_84. (2021). Mejores universidades Perú 2021. Rankia. https://www.rankia.pe/blog/mejores-opiniones-peru/4092827-mejores-universidades-peru-2021
Universidad de Piura [UDEP]. (s.f.). Historia y gestión cultural. Recuperado el 15 de octubre de 2020 de http://udep.edu.pe/humanidades/carreras/hgc/
Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura [Unesco]. (s.f.). Patrimonio cultural. Sitio web de Unesco. Recuperado el 15 de septiembre de 2020 de https://es.unesco.org/fieldoffice/santiago/cultura/patrimonio#:%7E:text=El%20patrimonio%20es%20el%20legado,la%20cohesi%C3%B3n%20de%20las%20comunidades
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Articles published by DEVENIR can be shared through the Creative Commons international public license: CC BY 4.0. Permissions beyond this scope can be consulted through the email revistas@uni.edu.pe